Budżet marketingowy

Budżet marketingowy to pula środków wydzielona w przedsiębiorstwie dla celów dynamizacji sprzedaży swoich produktów na rynku. Wydatki marketingowe, podobnie jak większość kosztów, oznaczają zrealizowanie pewnej inwestycji, powodującej określony efekt.

Bezpośrednim celem tworzenia i wydatkowania budżetów marketingowych może być przede wszystkim zwiększenie świadomości marki u konsumentów i (lub) partnerów handlowych, zwiększenie poziomu zakupu danego produktu, powodujące wzrost obrotu czy udziałów rynkowych producenta oraz przeciwdziałanie podobnym działaniom firm konkurencyjnych – ochrona swojej sprzedaży lub udziału w rynku.

Budżet marketingowy obejmuje elementy związane z przygotowaniem nowego produktu, wprowadzenia produktu na rynek, działania skierowane w kierunku komunikacji z klientem oraz partnerem handlowym, badania rynku itd. Największą grupę wydatków marketingowych stanowią koszty wszelkiego rodzaju działań promocyjnych, takich jak: reklama telewizyjna, radiowa i internetowa, gazetki promocyjne, ulotki, animacje i degustacje w punktach sprzedaży, elementy wizualizacji, półki w sklepach itp.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *